Telefoonstoring weekend 10-11 oktober 2018

In het weekend van 10-11 oktober hebben wij te maken gehad met een telefonische storing waardoor een deel van de bellers ons niet konden bereiken.

Dit was des te vervelender omdat we dienst hadden voor een flink aantal praktijken.

Iedereen die belde vanaf de KPN of waarvan de provider werd afgehandeld door de KPN (Lycamobile, Telfort, Vodafone etc)  kreeg een korte piep te horen waarna het gesprek werd beëindigd. Dit betrof helaas ook klanten die werden doorgeschakeld door Stad en Land. Omdat andere klanten ons gewoon wel konden bereiken heeft het enige tijd geduurd voordat duidelijk werd waar de storing precies was gelegen, en de personen konden worden bereikt die diep in de communicatie software de aanpassingen konden doen om dit te verhelpen. Het is daarom pas maandag ochtend gelukt om deze storing te verhelpen.

Dierenkliniek ’t Ossehoofd vind het buitengewoon belangrijk om bereikbaar te zijn. De komst van het technische zeer complex internet bellen (VOIP) in 2013 heeft ons van af het begin veel zorgen gebaard. Vandaar dat we ook nog zolang mogelijk het veel betrouwbaardere ISDN als back-up hebben aangehouden. Ook is ons gebouw fysiek dubbel aangesloten op internet (zowel kabel als  SDSL). En is de telefoon centrale zelf zo ingericht dat deze bij totale uitval een tweetal noodnummers gaat bellen. Dit alles heeft deze storing echter niet voorkomen omdat de telefoongesprekken helemaal niet in het betreffende data center konden worden afgeleverd door de KPN.

Omdat we afhankelijk zijn van providers en bij storing niet even simpel de telefoon kunnen omleiden zoals dat voorheen wel kon , kunnen we bovendien niets doen bij een storing dan afwachten tot de technici het hebben gevonden. Hetgeen mede omdat het weekend was en andere aangesloten bedrijven er dus geen last van hadden erg lang duurde.

Onze welgemeende excuses voor het ongemak.

 

 

Laat een reactie achter